La ce se uita romanii cand cumpara o masina
https://romania-hp.blogspot.com/2014/01/la-ce-se-uita-romanii-cand-cumpara-o.html
Primele trei criterii pe care românii le iau în
calcul când cumpără un autoturism sunt consumul de combustibil,
fiabilitatea și costurile cu întreținerea, potrivit rezultatelor unui
studiu realizat de Daedalus Millward Brown.
Un procent de 77% dintre aceștia au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea și 59% costurile cu întreținerea. La distanță relativ mare se află siguranța autoturismului/testele NCAP, cu un procent de 28%.
Pe locurile următoare în topul criteriilor se află aspectul exterior (18%) și aspectul interior (12%).
Procentajul relativ scăzut al acestor ultime două criterii denotă o alegere mai degrabă rațională a românilor când vine vorba despre alegerea mașinii.
Mărimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenți, cu un procent în plus față de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului atunci când cumpără o mașină.
Nivelul de poluare (8%), deși are valori relativ modeste în criteriile principale de alegere, este totuși mai important decât culoarea mașinii (4%), demarajul (3%) și atributul “mașina mare/impunatoare” (2%).
Prin comparație cu femeile, barbații aleg într-o mai mare măsura un autoturism după fiabilitate (62% barbatii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) și aspect interior (14% vs. 8%).
La rândul lor, femeile sunt mai interesate decât
barbații de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% barbatii) și de
nivelul de siguranță al autoturismului (36% vs 27%). Un procent de 77% dintre aceștia au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea și 59% costurile cu întreținerea. La distanță relativ mare se află siguranța autoturismului/testele NCAP, cu un procent de 28%.
Pe locurile următoare în topul criteriilor se află aspectul exterior (18%) și aspectul interior (12%).
Procentajul relativ scăzut al acestor ultime două criterii denotă o alegere mai degrabă rațională a românilor când vine vorba despre alegerea mașinii.
Mărimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenți, cu un procent în plus față de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului atunci când cumpără o mașină.
Nivelul de poluare (8%), deși are valori relativ modeste în criteriile principale de alegere, este totuși mai important decât culoarea mașinii (4%), demarajul (3%) și atributul “mașina mare/impunatoare” (2%).
Prin comparație cu femeile, barbații aleg într-o mai mare măsura un autoturism după fiabilitate (62% barbatii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) și aspect interior (14% vs. 8%).
Fiabilitate și siguranță, pentru cei cu venituri mai mari
Veniturile afectează de asemenea importanța criteriilor în alegerea unui autoturism. Astfel, pe măsură ce veniturile cresc, românii sunt atrași mai mult de fiabilitate și siguranță. În sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului și nivelul de poluare.
Prin comparație cu celelalte categorii, românii cu studii superioare aleg într-o mai mare măsură un autoturism după fiabilitate și nivelul de siguranță și se uită mai puțin la consumul de combustibil și la aspectul exterior al mașinii.
Studiul a fost realizat prin interviuri online, pe un eșantion reprezentativ de 2.686 proprietari de autoturisme din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani. Eroarea de eșantionare este de +/-2%.
Trimiteți un comentariuDefault CommentsFacebook Comments